HANDELSBETINGELSER – ZEYARA.DK
INHOLDSFORTEGNELSE
Artikel 1 – Definitioner
Artikel 2 – Identitet af virksomheden
Artikel 3 – Anvendelsesområde
Artikel 4 – Tilbuddet
Artikel 5 – Aftalen
Artikel 6 – Fortrydelsesret
Artikel 7 – Omkostninger ved udnyttelse af fortrydelsesret
Artikel 8 – Undtagelser fra fortrydelsesretten
Artikel 9 – Pris
Artikel 10 – Overensstemmelse og garanti
Artikel 11 – Levering og udførelse
Artikel 12 – Varighedsaftaler: varighed, opsigelse og forlængelse
Artikel 13 – Betaling
Artikel 14 – Klageprocedure
Artikel 15 – Tvister
Modelformular til fortrydelse
ARTIKEL 1 – DEFINITIONER
I disse handelsbetingelser forstås ved:
Tillægsaftale: En aftale, hvor forbrugeren køber produkter, digitalt indhold og/eller tjenester i forbindelse med en fjernsalgsaftale, og hvor disse leveres af virksomheden eller en tredjepart på baggrund af en aftale mellem tredjeparten og virksomheden.
Fortrydelsesfrist: Den periode, hvori forbrugeren kan benytte sin fortrydelsesret.
Forbruger: Enhver fysisk person, der ikke handler som led i erhverv, virksomhed eller håndværk, og som indgår en aftale med virksomheden.
Dag: Kalenderdag.
Digitalt indhold: Data, som produceres og leveres i digital form.
Varighedsaftale: En aftale, der omfatter en serie af produkter og/eller tjenester, hvor leverings- eller modtagelsesforpligtelserne er spredt over tid.
Holdbar datamedie: Ethvert middel, som gør det muligt for forbruger eller virksomhed at lagre information, der er rettet personligt til den pågældende, på en måde der muliggør senere konsultation og uændret gengivelse af den lagrede information, herunder e-mail.
Fortrydelsesret: Forbrugerens mulighed for inden for fortrydelsesfristen at træde tilbage fra aftalen.
Modelformular: Den formular til fortrydelse, som virksomheden stiller til rådighed for forbrugeren.
Virksomhed/Erhvervsdrivende: Den fysiske eller juridiske person, som tilbyder produkter og/eller (adgang til) digitalt indhold og/eller tjenester via fjernsalg til forbrugere.
Fjernsalgsaftale: En aftale, der indgås som led i et organiseret system for fjernsalg, hvor der udelukkende anvendes fjernkommunikation indtil aftalens indgåelse.
Fjernkommunikation: Ethvert middel, der kan anvendes til at indgå en aftale uden, at forbruger og virksomhed befinder sig samtidigt i samme lokale.
Handelsbetingelser: Disse gældende betingelser for Zeyara.dk.
ARTIKEL 2 – IDENTITET AF VIRKSOMHEDEN
Virksomhedsnavn: Zeyara
Adresse:
Franklin D Rooseveltlaan 100
5625 PC Eindhoven
Nederlandene
E-mail: info@zeyara.dk
CVR/KvK-nummer: 58903917
Momsnummer: NL002191036B73
ARTIKEL 3 – ANVENDELSESOMRÅDE
Disse handelsbetingelser gælder for ethvert tilbud fra virksomheden samt enhver aftale og ordre, der indgås via fjernsalg mellem virksomheden og forbrugeren.
Inden aftalen indgås, stilles teksten til disse handelsbetingelser til rådighed for forbrugeren. Hvis dette ikke med rimelighed er muligt, oplyser virksomheden inden aftalens indgåelse, hvordan betingelserne kan ses hos virksomheden, og at de på anmodning vil blive fremsendt gratis.
Indgås aftalen elektronisk, kan betingelserne stilles til rådighed elektronisk på en måde, der gør det muligt for forbrugeren at gemme dem på et holdbart datamedie. Hvis dette ikke er muligt, informeres forbrugeren om, hvor betingelserne kan tilgås elektronisk, og at de kan sendes gratis efter ønske.
Hvis der – ud over disse betingelser – gælder særlige produkt- eller servicebetingelser, gælder ovenstående tilsvarende, og forbrugeren kan i tilfælde af modstrid altid påberåbe sig den mest forbruger-venlige bestemmelse.
Hvis en bestemmelse i disse handelsbetingelser helt eller delvist erklæres ugyldig eller bortfalder, forbliver de øvrige bestemmelser gældende, og den pågældende bestemmelse vil blive erstattet med en ny, der i videst muligt omfang afspejler den oprindelige intention.
Situationer, der ikke er dækket af disse betingelser, skal vurderes ud fra ånden i disse betingelser.
Uklarheder om forståelsen af én eller flere bestemmelser skal fortolkes i overensstemmelse med disse handelsbetingelser.
ARTIKEL 4 – TILBUDDET
Hvis et tilbud har en begrænset gyldighedsperiode eller er betinget af særlige forhold, vil dette tydeligt fremgå af tilbuddet.
Virksomhedens tilbud er uforpligtende. Virksomheden er til enhver tid berettiget til at ændre eller justere tilbuddet.
Tilbuddet indeholder en fuldstændig og nøjagtig beskrivelse af de produkter og/eller tjenester, der tilbydes. Beskrivelsen er detaljeret nok til, at forbrugeren kan foretage en korrekt vurdering af tilbuddet. Hvis virksomheden bruger billeder, skal disse være en sandfærdig gengivelse af de tilbudte produkter og/eller tjenester. Åbenlyse fejl eller mangler i tilbuddet er ikke bindende for virksomheden.
Produktbilleder er en sandfærdig gengivelse af de tilbudte produkter. Virksomheden kan dog ikke garantere, at farverne på skærmen fuldstændigt matcher de faktiske farver.
Hvert tilbud indeholder tydelig information om:
-
prisen inklusive moms;
-
eventuelle forsendelsesomkostninger;
-
hvordan aftalen indgås, og hvilke handlinger der kræves;
-
om fortrydelsesretten gælder;
-
betalings-, leverings- og udførelsesprocedurer;
-
hvorvidt aftalen arkiveres, og hvordan forbrugeren kan få adgang til den;
-
varigheden af aftalen i tilfælde af varighedsaftaler;
-
eventuelle betingelser eller begrænsninger i tilbuddet.
ARTIKEL 5 – AFTALEN
Aftalen træder i kraft, når forbrugeren accepterer tilbuddet og opfylder de dertil knyttede betingelser.
Når forbrugeren accepterer tilbuddet elektronisk, bekræfter virksomheden straks elektronisk modtagelsen af accepten. Så længe modtagelsen ikke er bekræftet, kan forbrugeren ophæve aftalen.
Hvis aftalen indgås elektronisk, sørger virksomheden for passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at sikre overførsel af data samt en sikker webshop-miljø. Ved elektronisk betaling anvender virksomheden tilsvarende sikkerhedsforanstaltninger.
Virksomheden kan – inden for lovens rammer – undersøge, om forbrugeren kan opfylde sine betalingsforpligtelser, samt andre forhold, der er relevante for en ansvarlig aftaleindgåelse. Hvis virksomheden på baggrund af undersøgelsen finder grund til ikke at indgå aftalen, kan ordren nægtes eller der kan stilles særlige betingelser.
Virksomheden sender følgende information til forbrugeren senest ved levering af produktet, tjenesten eller det digitale indhold:
-
virksomhedens besøgsadresse for klager;
-
betingelser og instruktioner for brug af fortrydelsesretten (eller oplysning hvis denne ikke gælder);
-
garantibetingelser og serviceoplysninger;
-
pris inkl. skatter;
-
leveringsomkostninger;
-
betalings- og leveringsbetingelser;
-
vilkår for opsigelse ved aftaler over ét år eller af ubestemt varighed;
-
modelformular til fortrydelse (hvis fortrydelsesret gælder).
Ved varighedsaftaler gælder denne information kun ved første levering.
ARTIKEL 6 – FORTRYDELSESRET
Ved levering af produkter:
Forbrugeren har ret til at fortryde købet af produkter inden for 14 dage uden at angive en grund.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor forbrugeren – eller en af forbrugeren udpeget tredjepart – fysisk modtager produktet.
Garantiperioden hos forhandleren er den samme som producentens garantiperiode. Forhandleren er dog aldrig ansvarlig for, om produktet er egnet til en bestemt individuel anvendelse, eller for eventuelle råd vedrørende brugen af produktet.
Ved en garantisag kan forhandleren vælge at reparere eller erstatte produktet. Ved ombytning returnerer forbrugeren det erstattede produkt til forhandleren.
Garantien gælder ikke hvis:
-
forbrugeren selv har repareret og/eller ændret produktet, eller har fået tredjepart til det;
-
produktet har været udsat for unormale forhold, forkert brug eller manglende overholdelse af anvisninger;
-
defekten helt eller delvist skyldes offentlige regler om materialer eller kvalitet;
-
produktet er et hygiejneprodukt med brudt forsegling — disse kan ikke returneres (f.eks. undertøj, kosmetik, hårprodukter m.m.).
Fortrydelsesfristens begyndelse ved flere produkter:
-
Bestilles flere produkter i samme ordre: Fristen starter, når det sidste produkt er modtaget.
-
Består leveringen af flere partier eller dele: Fristen starter, når sidste del er modtaget.
-
Ved regelmæssig levering over tid: Fristen starter ved modtagelse af første produkt.
Ved levering af tjenester og digitalt indhold (ikke på fysisk medie):
Forbrugeren kan fortryde aftalen om levering af tjenester eller digitalt indhold inden for 14 dage fra dagen efter aftalens indgåelse.
Forlænget fortrydelsesfrist ved manglende information:
Hvis virksomheden ikke har givet forbrugeren de lovpligtige oplysninger om fortrydelsesretten eller modelformularen, udløber fristen 12 måneder efter udløbet af den oprindelige frist.
Gives informationerne senere, udløber fristen 14 dage efter modtagelse af informationerne.
Forbrugerens pligter i fortrydelsesperioden
Forbrugeren skal håndtere produktet omhyggeligt og kun udpakke eller anvende det i det omfang, der er nødvendigt for at fastslå om han/hun ønsker at beholde det.
Ved returnering skal produktet – så vidt muligt – sendes tilbage i original stand og emballage.
Forbrugeren skal give virksomheden besked om brug af fortrydelsesretten inden for 14 dage efter modtagelse af produktet. Dette sker via modelformularen.
Herefter skal produktet returneres inden for yderligere 14 dage.
Bevis for rettidig returnering kan være et kvitteret forsendelsesbevis.
ARTIKEL 7 – OMKOSTNINGER VED FORTRYDELSE
-
Ved brug af fortrydelsesretten betaler forbrugeren selv returfragten.
-
Virksomheden tilbagebetaler købsbeløbet senest 14 dage efter fortrydelsen, så snart produktet er modtaget retur eller der foreligger dokumentation for returnering.
-
Eventuel værdiforringelse pga. forkert brug er forbrugerens ansvar.
ARTIKEL 8 – UNDTAGELSER FRA FORTRYDELSESRETTEN
Fortrydelsesretten kan kun udelukkes, hvis dette tydeligt er oplyst før aftalen indgås, og hvis produktet falder under følgende kategorier:
Produkter:
-
fremstillet efter forbrugerens specifikationer;
-
tydeligt personlige;
-
som hurtigt kan forringes eller udløbe;
-
hvis pris afhænger af finansmarkedets udsving;
-
aviser og magasiner;
-
audio-/videooptagelser og software med brudt forsegling;
-
hygiejneprodukter med brudt forsegling.
Tjenester:
-
logi, transport, restauration eller fritid på specifik dato/periode;
-
hvor leveringen er påbegyndt med forbrugerens udtrykkelige samtykke inden fortrydelsesfristens udløb;
-
væddemål og lotterier.
ARTIKEL 9 – PRIS
-
Priserne ændres ikke i tilbudsperioden, bortset fra ændringer i moms.
-
Produkter med pris afhængig af markedsudsving kan sælges til variable priser (skal fremgå af tilbuddet).
-
Prisforhøjelser inden for 3 måneder er kun tilladt ved lovmæssige ændringer.
-
Prisforhøjelser efter 3 måneder er tilladt, hvis aftalt, og forbrugeren kan opsige aftalen hvis ønsket.
-
Priser er inkl. moms.
-
Prisfejl (tryk-/skrivefejl) er ikke bindende.
-
Eventuelle told- og importomkostninger er forbrugerens ansvar.
ARTIKEL 10 – KONFORMITET OG GARANTI
-
Virksomheden garanterer, at produkterne og/eller tjenesterne opfylder aftalen, de angivne specifikationer, almindelige krav til brugbarhed og kvalitet samt gældende lovgivning og myndighedskrav på tidspunktet for aftalens indgåelse.
-
Hvis aftalt, garanterer virksomheden også, at produktet er egnet til særlig anvendelse.
-
En garanti fra virksomhed, producent eller importør påvirker ikke forbrugerens lovmæssige rettigheder.
-
Eventuelle mangler eller fejl skal meddeles skriftligt til virksomheden inden for 4 uger efter levering. Produkter skal returneres i original emballage og i ny stand.
Garantien gælder ikke hvis:
-
forbrugeren selv har repareret, ændret eller fået tredjepart til det,
-
produktet har været udsat for unormale forhold eller ikke anvendt i henhold til instruktionerne,
-
defekten skyldes myndighedskrav til materialer eller kvalitet,
-
der er tale om hygiejneprodukter med brudt forsegling (f.eks. undertøj, kosmetik, skønhedsprodukter m.m.).
ARTIKEL 11 – LEVERING OG UDFØRELSE
-
Virksomheden udviser størst mulig omhu ved modtagelse og levering af ordrer.
-
Leveringsadressen er den adresse, som forbrugeren har angivet ved bestilling.
-
Accepterede ordrer leveres som udgangspunkt inden for 30 dage, medmindre længere leveringstid er aftalt.
-
Hvis levering forsinkes eller ikke kan gennemføres, får forbrugeren besked inden 30 dage efter bestilling og har i så fald ret til at annullere købet uden omkostninger.
-
Leveringstider er vejledende, og forsinkelser giver ikke ret til erstatning.
-
Ved annullering tilbagebetaler virksomheden købsbeløbet inden 14 dage.
-
Hvis et produkt ikke kan leveres, vil virksomheden tilbyde et tilsvarende produkt. Forbrugeren bevarer sin fortrydelsesret.
-
Risikoen for beskadigelse eller bortkomst overgår til forbrugeren ved fysisk modtagelse.
ARTIKEL 12 – AFTALER AF VARIGHED (ABONNEMENTER)
Opsigelse
-
Forbrugeren kan til enhver tid opsige en aftale uden tidsbegrænsning med en opsigelsesfrist på maks. 1 måned.
-
Aftaler med tidsbegrænsning kan opsiges mod slutningen af perioden med samme maks. 1 måneds varsel.
-
Opsigelse skal kunne foretages på samme måde som aftalen blev indgået.
Forlængelse
-
Aftaler med tidsbegrænsning må ikke forlænges stiltiende, medmindre der er tale om særlige undtagelser.
-
Abonnementer på aviser og tidsskrifter kan forlænges i op til 3 måneder.
-
Aftaler kan forlænges på ubestemt tid, hvis forbrugeren frit kan opsige med 1 måneds varsel.
-
Prøveabonnementer ophører automatisk uden forlængelse.
ARTIKEL 13 – BETALING
-
Medmindre andet er aftalt, skal betaling ske inden 7 arbejdsdage efter begyndelsen af fortrydelsesfristen.
-
Forbrugeren skal straks informere virksomheden om fejl i betalingsoplysninger.
-
Ved manglende betaling kan virksomheden opkræve rimelige omkostninger, forudsat at disse er meddelt på forhånd.
-
Følgende betalingsmetoder accepteres:
-
Visa, Mastercard, Maestro
-
MobilePay
-
PayPal
-
Klarna
-
Andre relevante danske betalingsmetoder (Shop Pay, Apple Pay osv.)
-
ARTIKEL 14 – KLAGER
-
Virksomheden har en offentlig tilgængelig klageprocedure.
-
Klager over mangler skal indsendes hurtigst muligt og tydeligt beskrives.
-
Klager besvares inden 14 dage. Hvis længere behandling er nødvendig, får forbrugeren en forventet svartid.
-
Hvis klagen ikke kan løses i mindelighed, håndteres sagen efter gældende tvistregler.
ARTIKEL 15 – TVISTER
Alle aftaler mellem virksomheden og forbrugeren er underlagt dansk lovgivning.
MODELFORMLAR FOR FORTRYDELSE
(Denne tekst placeres som separat formular på webshoppen)
Udfyldes og sendes tilbage, hvis du ønsker at benytte din fortrydelsesret
— Til:
Zeyara.dk
E-mail: info@zeyara.dk
— Jeg meddeler hermed, at jeg ønsker at fortryde min aftale om køb af følgende varer/tjenester:
— Bestilt den (DD-MM-ÅÅÅÅ):
— Ordrenummer:
— Modtaget den (DD-MM-ÅÅÅÅ):
— Forbrugerens navn:
— Forbrugerens adresse:
— IBAN-kontonummer:
— Underskrift (kun ved papirformular):
— Dato (DD-MM-ÅÅÅÅ):

